- Siegenthaler, P., Fahr, A., & Ort, A. (2022). The effects of different narrative structures in public service announcements on transportation and counterarguing. Information Design Journal, 26(3), 216–236. https://doi.org/10.1075/idj.20019.sie
- Möri, M., Siegenthaler, P., & Fahr, A. (2021). Feeling pressured by health prevention campaigns as a motivational force: Examining the role of visual and verbal mode design features. Health Marketing Quarterly, 1–19. https://doi.org/10.1080/07359683.2021.1995643
- Siegenthaler, P., Aegerter, T., & Fahr, A. (2021). A longitudinal study on the effects of parasocial relationships and breakups with characters of a health-related TV show on self-efficacy and exercise behavior: The case of The Biggest Loser. Communication & Sport, 1-26. https://doi.org/10.1177/21674795211045039
- Siegenthaler, P., Ort, A., & Fahr, A. (2021). The influence of valence shifts in fear appeals on message processing and behavioral intentions: A moderated mediation model. PLoS ONE, 16(9), e0255113. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0255113
- Ort, A., Siegenthaler, P. & Fahr, A. (2021). How positively valenced health messages can foster information selection: evidence from two experiments. Frontiers in Communication, 6, 1-12. https://doi.org/10.3389/fcomm.2021.534496
- Siegenthaler, P., Ort, A., & Fahr, A. (2018). «Fat, sick, and nearly dead?» Effekte positiver Emotionalisierung auf die Selektion von Gesundheitsinformation. In C. Wilhelm, N. Podschuweit, M. Hofer, & T. Koch (Hrsg.), Medienwahl: Aktuelle Konzepte, Befunde und methodische Zugänge (S. 173-189). Baden-Baden: Nomos. https://doi.org/10.5771/9783845274256-81
Dr. Perina Siegenthaler Autorin/Autor
Blog Autorin
Zur Person
Dr. Perina Siegenthaler hat am Departement für Kommunikationswissenschaft und Medienforschung der Universität Freiburg (CH) studiert und im Bereich empirische Kommunikations- und Medienforschung mit dem Schwerpunkt Gesundheitskommunikation doktoriert.
Publikationen
Veröffentlichungen
NZZ-KMU-Barometer 2023 - Schweizer KMU: Gute Stimmung trotz neuen Herausforderungen
Lieferkettenproblematik entspannt sich, künstliche Intelligenz als Chance
Beitrag in Fachzeitschrift